Een speciale dag...

2/07/2015 02:01:00 p.m. CML Trends 0 Comments

Bron: https://webshop.seetickets.nl

Lieve lezer,

Afgelopen donderdag was een speciale dag. Het was 5 februari. De dag dat mijn moeder jarig is en de dag waarop mijn 'halve verjaardag' is! Jawel, ik ben nu officieel 18,5 jaar oud! Normaalgesproken vier ik mijn 'have verjaardag' niet hoor, alleen mijn moeders verjaardag wordt gevierd. Maar dit jaar, was het toch wat specialer.

Dit semester ben ik elke donderdag vrij, dus dat kwam mooi uit. Het had gesneeuwd, dus het was perfect weer om buiten foto's te maken! Samen met een vriendin ben ik naar het bos gegaan en hebben we een paar mooie plaatjes geschoten. Wel was het heel erg koud! Toen ik thuis kwam had ik weer last van winterhanden en wintertenen. Ach, dat hoort erbij. We hebben een leuke middag gehad, daar gaat het om!

Omdat ik toch vrij was, had ik besloten om het avondeten klaar te maken. Mijn moeder moest gewoon werken en omdat ik met haar die avond nog weg ging, moesten we iets makkelijks eten. Ik vond het sneu voor haar, als ze een vlugge hap had op haar verjaardag, dus besloot ik er iets leuks van te maken.

We aten witlof salade, een simpele maaltijd, maar toch heb ik er wat van weten te maken. Ik had de tafel mooi gedekt en als bijgerecht had ik een wit en een bruin stokbrood gehaald die ik beiden in drieën gesneden had. 1/3 deel 'naturel', 1/3 met kruidenboter en 1/3 met gesmolten kaas.

Witlof salade á la Lottie (voor 4 personen)

  • 3/4 krop ijsbergsla
  • 1 stronkje witlof
  • 1 banaan
  • 1 mandarijn
  • 1/4 komkommer
  • 1 tomaat
  • 3 plakjes kalkoenfilet
  • een scheutje sladressing
  • een handje verkruimelde walnoten

We hebben gesmuld van het eten en mijn moeder vond het erg leuk wat ik ervan had gemaakt.

Na het eten was het dan zover, waar ik al een half jaar op had zitten wachten: het was eindelijk tijd voor mijn verjaardagscadeau!

Dit is wat ik een half jaar geleden heb gekregen van mijn ouders:



Soldaat van Oranje! Ik wilde al zolang en iedereen die ik kende was al geweest. Het was nu eindelijk zover en mijn moeder en ik hadden er heel erg zin in! We hadden hele goede plekken, we zaten bijna vooraan: op rij 5, ons geluksgetal. Om 20:00 begon de voorstelling. Het was heel erg mooi en ik heb erg genoten. Het decor, het verhaal en de muziek zijn echt fantastisch! Wat ik wel jammer vond was dat de cast niet helemaal was zoals ik had gehoopt. Ik wist dat Matteo van der Grijn al lang niet meer de hoofdrol had, maar had toch gehoopt op iemand met dezelfde uitstraling. Wij hadden het tegenovergestelde: een lange, weinig gespierde, blonde jongeman, die ik iets van zwemmer Maarten van der Weijden weg vond hebben. Ik zag dus continu Maarten in hem, wat een beetje afleidend werkte. Niels Gooijer, de hoofdrolspeler bij ons, kon wel goed zingen en hij heeft het prima gedaan.

De verrassing waar mijn moeder het over had was een pauzearrangement. We kregen een drankje naar keuze met wat nootjes, olijven, blokjes kaas en worstjes. Helaas was de pauze snel voorbij, maar we hebben wel gesmuld!

De tweede helft van de musical was ook heel erg gaaf. Mijn moeder en ik hebben erg genoten en een hele leuke avond gehad. Hij draait niet lang meer, dus als je ook nog niet ben geweest, ik raad de musical zeker aan! Een cast naar verwachting of niet, een geweldige avond heb je sowieso!

Ben jij al naar Soldaat van Oranje geweest? Wat vond je ervan? Laat een reactie achter, ik lees graag over jouw ervaringen! :)

Liefs, Lottie

0 reacties: